معرفی سفیر یا نمایندگی
تایید گواهی های تحصیلی

مراحل تایید گواهی و  مدارک 

 

مراحل تایید گواهی های تحصیلی و  استعلام و تایید مدارک فارغ التحصیلی(دانشنامه)، ابتدا تمامی مطالب این صفحه را به دقت مطالعه، سپس اقدام به ثبت درخواست نمایید.

 

دانشجویان محترم در کلیه مقاطع با توجه به راه اندازی سامانه جامع دیجیتالی "تایید مدارک دانشجویی" همزمان با "تشکیل پرونده دانشجویی" در این نمایندگی، می بایست به سامانه "تاک" مراجعه و ثبت نام به عمل آورند (لینک ثبت نام) سپس ثبت تشکیل پرونده دانشجویی نمایند و با توجه به تذکرات ذیل، اقدام به ثبت درخواست جدید در سامانه فرمایند و جهت ادامه روند اداری به همراه اصل مدارک بارگذاری شده و اصل یا تصویر گذرنامه به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در میلان مراجعه فرمایند.

 

تذکر مهم در بارگذاری مدارک و گواهی ها لطفا دقت فرمایید:

1- از تایید تصاویر بارگذاری شده بصورت سیاه و سفید، تصاویر بی کیفیت، تار و ناخوانا، تصاویر گرفته شده با تلفن همراه، وجود حاشیه های تیره و سفید، وجود تصویر انگشتان دست، تصاویر زاویه دار، تصاویر وارونه و غیره، معذوریم.

2- مدارک بارگذاری شده حتما باید به مهر و امضای دانشگاه رسیده باشد لذا از تایید گواهی های فاقد مهر دانشگاه معذوریم.

3- گواهی هایی که چندین صفحه دارند باید در سامانه تمامی صفحات آن را بارگذاری فرمایید.

4- گواهی هایی که به همراه کد رهگیری ارائه می شود باید با تصویر بارگذاری شده مطابقت داشته باشد در غیر این صورت قابل تایید نمی باشد.

5- ثبت درخواست تشکیل پرونده دانشجویی با ثبت درخواست تایید گواهی یا مدارک بارگذاری شده متفاوت است. لذا دانشجویان محترم باید بعد از تشکیل پرونده دانشجویی در سامانه، جهت تایید گواهی مدنظر به بخش تایید مدرک در صفحه مدیریت خود مراجعه و گواهی یا مدرک مورد تایید را طبق تذکرات مذکور بارگذاری فرمایند.

 

لطفا توجه فرمایید هنگام مراجعه به نمایندگی در کلیه مراجعات، اعم از حضوری و غیر حضوری ( ارسال مدارک از طریق پست یا اشخاص دیگر) باید شخص دانشجو پرسشنامه "بررسی وضعیت دانشجویی" را تکمیل و به همراه اصل مدارک بارگذاری شده و اصل یا تصویر گذرنامه به بخش دانشجویی ارائه شود.

 

 مراحل تایید گواهی های تحصیلی از طریق سامانه:

جهت تایید گواهی های تحصیلی از سوی این نمایندگی، بعد از "تشکیل پرونده دانشجویی" در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در میلان و انجام مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده دانشجویی در سامانه "تاک"، ضمن توجه به تذکرات فوق الذکر، دانشجوی محترم باید تصویر گواهی را در قسمت تایید مدارک، با انتخاب نوع گواهی مدنظر، آن را بارگذاری نموده و پرینت کد رهگیری را دریافت و در اولین فرصت به همراه اصل گواهی بارگذاری شده و پرینت "کدهای رهگیری تشکیل پرونده دانشجویی و گواهی مذکور" و پرسشنامه "بررسی وضعیت دانشجویی" به بخش دانشجویی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در میلان مراجعه فرمایید.

 

 

ارسال پستی مدارک:

همچنین می توانید جهت انجام کلیه امور دانشجویی مذکور بصورت ارسال از طریق پست با ما مکاتبه فرمایید.

مدارک ارسالی باید کامل باشند همانند توضیحات بخش های دانشجویی این سایت، که مربوطه به نوع درخواست دانشجویی شما است. لذا توجه فرمایید به بسته هایی ترتیب اثر داده خواهد شد که دقیقا همانند توضیحات مندرج عمل شده باشد. در غیر اینصورت مدارک ناقص محسوب شده و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

هزینه ارسال: جهت ارسال بسته پستی بعد از بررسی و تایید از سوی این نمایندگی،دانشجو باید زمان پست مدارک برای ما، مبلغ بازگشت را در دفتر پستی سوال (حداقل 10 یورو) و مبلغ را داخل پاکت مدارک قرار داده و ارسال فرمایید. 

 
 

لطفا توجه فرمایید:

  • زمان مراجعه جهت دریافت مجوز خروج لزوما باید یک الی دو هفته قبل از سفر به ایران باشد.

  • به دانشجویانی که مشمول خدمت سربازی در رشته های پزشکی و غیر پزشکی می باشند پس از ارسال مدارک به وزارت مربوطه و دریافت مجوز، تسهیلات غیر ارزی دانشجویی ارائه خواهد شد.

  • جهت بروز ماندن پرونده دانشجویی، باید ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل (certificato di iscrizione)  ممهور به مهر و امضای دانشگاه مورد تایید، با قید رشته و مقطع تحصیلی برای هر سال تحصیلی جدید به این نمایندگی ارائه فرمایند. در غیر اینصورت از ارائه خدمات دانشجویی معذور می باشیم.

  • جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات دانشجویی، می توانید با آدرس رایانامه این بخش ارتباط برقرار فرمایید.

  • امور دانشجویی      studenti@consolatoiran.it               Ufficio Studenti

  •  
امتیازدهی
رواديد الكترونيك | ارتباط با ما | امور اقتصادی | ایران و ایتالیا |  وزارت امورخارجه | نقشه سایت | جستجو